5 små båtar



Fem små båtar segla på en sjö,
en kunde inte styra - så var de bara fyra.

Fyra små båtar segla på en sjö,
en körde på sné - så var de bara tre.

Tre små båtar segla på en sjö,
en fick syn på fiskar små - så var de bara två.

Två små båtar segla på en sjö,
en körde på en sten - så var där bara en.

En liten båt så ensam var,
Men när den segla hem - så var de alla fem.


Sång:
En liten båt blir ofta våt,
om magen när det stänker.
En liten båt blir ofta våt,
om magen när det stänker.
Jag undrar vad den tänker...

Den tänker att i böljan blå,
där simmar små små fiskar.
Den tänker att i böljan blå,
där simmar små små fiskar.
Jag undrar vad dom viskar...

Dom viskar att där finns en skatt,
långt ner på havets botten.
Dom viskar att där finns en skatt,
långt ner på havets botten.
Jag undrar vem som fått den...

Kommentarer
Postat av: majken

hej, tänkte ni kanske ville ha en vers till som jag och min dagbarn sjunger.

Jo det har jag när jag fick dig

för du var den där skatten

jo det har jag när jag fick dig

för du var den där skatten

och jag blev glad som katten!!! hälsningar majken

2010-03-03 @ 10:36:15
Postat av: Susanne

TACK så hjärtligt Majken - den tar vi :)!



/mvh Susanne

2010-03-05 @ 14:53:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0